سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون از صفین باز مى‏گشت ، به گورستان برون کوفه نگریست و فرمود : ] اى آرمیدگان خانه‏هاى هراسناک ، و محلتهاى تهى و گورهاى تاریک ، و اى غنودگان در خاک اى بى کسان ، اى تنها خفتگان اى وحشت زدگان شما پیش از ما رفتید و ما بى شماییم و به شما رسندگان . امّا خانه‏ها ، در آنها آرمیدند ، امّا زنان ، به زنى‏شان گزیدند . امّا مالها ، بخش گردیدند . خبر ما جز این نیست ، خبرى که نزد شماست چیست ؟ [ سپس به یاران خود نگریست و فرمود : ] اگر آنان را رخصت مى‏دادند که سخن گویند شما را خبر مى‏دادند که بهترین توشه‏ها پرهیزگارى است . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

محتوای قرآنی در وبلاگستان از نظر کیفی رشد قابل توجهی نداشته‌است

یک وبلاگ‌نویس مذهبی رشد وبلاگ‌های اسلامی را در سال گذشته از نظر کمی و فنی، قابل توجه خواند ولی رشد کیفی آنها را نیازمند دقت و همت بیشتری دانست.

به گزارش قرآن بلاگ «محمد علی امینی»، وبلاگ‌نویس «ایران اسلام» و یکی از مؤسسان گروه ایران اسلام در یاهو در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، با اشاره به میزان رشد کیفی محتوای تولید شده‌ قرآنی در سالی که گذشت گفت: رشد وبلاگ‌های اسلامی در سال گذشته از نظر کمی رشد قابل توجهی بود، اما متاسفانه از نظر کیفی ما با این میزان رشد مواجه نیستیم.

وی ادامه داد: بحث وبلاگ‌های قرآنی هم از این جمع مستثنی نیست بلکه بسیار هم بیشتر شاهد این مشکل هستیم؛ در مجالس مذهبی ما هم، تفسیر قرآن کمرنگ‌تر از سایر مسائل مورد توجه قرار گرفته و این اشکال در همه جا دیده می‌شود.

امینی درباره میزان رشد وبلاگستان از لحاظ فنی(قالب، لوگو، ...) اظهار کرد: با اضافه شدن سرویس‌های وبلاگ‌نویسی جدید و تکامل آن‌ها و رقابتی که بین میزبانان وبلاگ‌ها ایجاد شد، شاهد بالا رفتن کیفیت فنی وبلاگ‌ها بودیم، که وبلاگ‌های قرآنی نیز شامل این اتفاق هستند.

 

این وبلاگ‌نویس مذهبی، حضور بحث‌های تخصصی قرآنی را در فضای مجازی بسیار کم می‌داند که فضای واقعی را هم متأثر از همین موضوع، دارای نمودی ضعیف دانسته‌است.

وی میزان فعالیت‌ها ‌درباره‌ی اتحادملی و انسجام اسلامی را در سال 86 کافی ندانسته و عنوان کرد: به نظر من برداشت غلطی نسبت به این سخن در میان محافل مختلف انجام شده استف ایجاد انسجام اسلامی به منظور دست کشیدن از اعتقادات نیست بلکه باید اختلافات مطرح شود و در فضایی منسجم و به دور از تعصبات حل و فصل و اشتراکات شناسایی و تقویت گردد.

امینی بهترین پست نوشته شده در سال 86 را مربوط به تفسیر آیه‌ی 88 و 89 سوره‌ شعراء و قلب سلیم دانست و ادامه داد: که در چند پست به‌صورت کامل و از دیدگاه قرآنی و اخلاقی این آیه تفسیر شد.

وی در ادامه افزود: این پست‌ها عبارتند از قلب سلیم ، عشق گنجشک و قلب سلیم، خروس و قلب سلیم، کلاغ و قلب سلیم، عقاب و قلب سلیم، طاووس و قلب سلیم و محبین و قلب سلیم که لینک‌ آن‌ها را می‌توان در قسمت آرشیو مشاهده کرد. 

وبلاگ «ایران اسلام» را اینجا ببینید!






::: چهارشنبه 86/12/15 ::: ساعت 2:21 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر